Friday 22 June 2012

MAS: BIAWAK HIDUP!!

Aku nak elak diri dari sentuh pasal MAS, namun apakah daya aku insan yang lemah. Selagi rancangan nak 'kasi' MAS RM9 bilion tak dibatalkan selagi tu la aku tak senang duduk. Pada aku MAS tu bukannya keperluan utama rakyat Malaysa - tanpa MAS pun "everybody can fly"! tak payahla buang duit tanggung biawak hidup tu.

Aku tak bantah hangpa nak selamatkan MAS tu, buatlah apa pun.  Terus terang aku kata, aku tak kesah pasal "share deal' antara MAS dengan Air Asia haritu, kalau nak kasi 100% saham MAS kat Air Asia pun aku tak kisah pasal still "everybody can fly". Macam yang aku kata sebelum ni, kapal terbang ka teksi ka bas ka, sama ja status depa. Jangan buat cerita bodoh kata pasai kita MAS dunia kenal Malaysia!

Aku tak berapa nak harap bila tikus membaiki labu, bila ditanya jawapan klise tak habis-habis "kos operasi meningkat" - mana ada dalam dunia ni kos tak meningkat! Nampak sangat tak reti nak manage kos. Nak harapkan hasil siasatan, yang menyiasat tu pun sama level ja macam kat dalam MAS tu. Tu pasal aku tak berapa nak ambik port pasal kisah silam MAS ni - banyak sangat sejarah hitam!

LAST BUT NOT LEAST: MAS SATU LAGI KEGAGALAN DAN KEBODOHAN MELAYU

No comments:

Post a Comment