Tuesday 19 June 2012

LYNAS OH LYNAS

Cakap pasal Lynas for sure nama-nama seperti Fauziah Salleh (Mak Lampir), Tan Bun Teet dan Dr Che Rosly muncul, cuma paling naya antara depa Dr Che Rosly ja (MP aku tuh). Lynas ni buat aku bangga kat MP yang aku undi pada PRU dulu. Rasa-rasa PRU coming ni dia tak lagi dicalonkan pasai berkata benar, team dia pulak nak dia jadi munafik or paling kurang pun diam!

Kalau aku kat tempat dia pun mana boleh diam. Kalau diam maunya satu Malaya kena kelentong dengan Mak Lampir tu, ada ka kata Lynas tu loji nuklear... bodoh punya MP! sapa la yang ngundi dia ni dulu... bodoh punya pengundi! Ni la bahana bila ngundi lambang. Selalu depa kata Melayu Johor bodoh... "kalau tunggui dibalut dengan bendera UMNO pun boleh menang"... sekarang amacam.

Tu pasai aku sokong penubuhan School of Election! pengundi bukan setakat diajar macam mana nak mengundi tapi paling penting macam mana nak buat pemilihan antara calon yang bertanding! Tu pasai mengundi ni kerja berat. Kalau takat macam yang hangpa buat selama ni dan yang terpilih tu macam Mak Lampir tu tak payah buat PRU pun takpa...

No comments:

Post a Comment